[:swvar:icon:2:]

    Over ons

    Historiek

    Ergoteam werd opgericht in 1996. Oorspronkelijk profileerde de organisatie zich als specialist op het domein van preventie van fysieke overbelasting letsels in de zorgsector. Door internationale contacten en samenwerkingen deden we een zeer ruime expertise op in deze domeinen. Eerste hulp bij ongevallen was ook één van onze belangrijke thema’s.

    Sedert 1998 werd ook de industriële sector benaderd, oorspronkelijk om aan preventie te doen van lichamelijke letsels en bij te dragen tot het beleid (welzijnswet). Nadien werd ook steeds meer aandacht geschonken aan veiligheidsfuncties en risicovolle taken (heftruckbesturing, hoogwerker, rolbrug, …).

    Vandaag werken we met een team van deskundigen in diverse deeldomeinen en proberen op die manier een bijdrage te leveren aan het preventiebeleid en de ergonomische werkomgeving.

     

     

    Onze troeven en kwaliteiten

    Praktijkgericht
    Toepassingen op de werkvloer is voor ons een absolute must! Tijdens onze opleidingen laten we de deelnemers zoveel mogelijk praktisch oefenen. Jarenlange ervaring heeft ons geleerd dat operatoren vooral behoefte hadden aan het oefenen met diverse toestellen. Prakijktoepassingen zijn dan ook een echte prioriteit. Theorie wordt beperkt tot de essentiële basiskennis. 

     

    Kwalitatieve opleidingen op maat
    Tijdens de trainingen schenken we aandacht aan werkomgeving en werkorganisatie binnen het bedrijf. Het is essentieel dat cursisten kunnen oefenen in hun vertrouwde omgeving met matrialen en toestellen van de instelling of het bedrijf. 

     

    Deskundige trainers
    Al onze instructeurs hebben een ruime ervaring op de werkvloer binnen hun deeldomein, waardoor zij hun gespecialiseerde kennis kunnen doorgeven. De instructeurs binnen de industrie hebben allen minstens een basisopleiding als preventieadviseur.  

     

    Meer dan 20 jaar ervaring
    Ergoteam werd opgericht in 1998, waardoor we reeds meer dan 20 jaar ervaring hebben. Door het vertrouwen en feedback van klanten konden we steeds onze trainingen verfijnen, professionaliseren en afstemmen op specifieke behoeften van ieder bedrijf.

     

    Flexibiliteit
    Ingaan op vragen en behoeften van onze klanten is één van onze sterktes. Wij zijn steeds bereid om opleidingen te organiseren "à la carte": aangepaste uurroosters, werken in kleine groepen, afstemmen op ploegensysteem, …. Indien mogelijk trachten we rekening te houden met de productie binnen het bedrijf, zodat werknemers ook tijdens de opleiding deels aan de slag kunnen blijven. 

     

    Klantvriendelijkheid en persoonlijke benadering
    Beschikbaarheid, betrokkenheid, duidelijke communicatie, respect, begrip, ... zijn onmisbare sleutelelementen wanneer wij klanten benaderen. We zoeken steeds naar oplossingen met een glimlach en U krijgt snel antwoord op al uw vragen.

    Dankzij onze gedreven administratieve medewerkers, garanderen wij een kwalitatieve en snelle behandeling van dossiers.

     

    Respect voor andere culturen
    Wij maken geen onderscheid tussen de afkomst van deelnemers en hebben respect voor diverse culturen. 

     

    Nationale en internationale samenwerking – uitgebreide specialisaties
    Door de jaren heen hebben we diverse uitwisselingsprogramma’s opgesteld, deelgenomen aan nationale en internationale congressen en zo onze deskundigheid kunnen bijschaven en uitbreiden. Dankzij de samenwerking met verschillende internationale organisaties (ASSTSAS - Canada, INRS - Frankrijk, LOCOMOTION - Nederland, ISSA - Zweden, ...) kunnen we nog betere adviezen en ondersteuning bieden. 

     

    Innoverend
    Permanente evolutie en vernieuwing zijn heden noodzakelijk. We geven niet enkel opleidingen, maar volgen zelf ook vormingen om up-to-date te blijven. Opleidingen worden aangepast aan de huidige technologie, met actuele en moderne middelen.  

     

    Objectiviteit
    Iedereen verdient dezelfde kansen. Daarom willen wij objectiviteit waarborgen. Om onbevooroordeeld te kunnen scoren, doen wij beroep op unieke en betrouwbare evaluatiematrixen.

    Onze doelstellingen en kernwaarden

    Vergroten van het veiligheidsbewustzijn van medewerkers 
    Veiligheidsbewustzijn is een belangrijk onderdeel van een veilige werkvloer. Medewerkers laten meedenken over het vergroten van veiligheid binnen het bedrijf kan motiverend werken om zich aan veiligheidsregels te houden. 

     

    Reduceren van risico’s op arbeidsongevallen
    Arbeidsongevallen kunnen in ieder bedrijf gebeuren. Mensen die werken op hoogte of werken met transportmiddelen lopen het meest risico op ongevallen. Wanneer men medewerkers bewust maakt op mogelijke risico's die zich kunnen voordoen in bepaalde situaties, zal de kans op lichamelijke letsels verkleinen en kan schade aan goederen worden beperkt.


    Verbeteren van professionele vaardigheden  
    Oefening baart kunst! Tijdens onze opleidingen wordt de focus vooral gelegd op de praktijk. Vaardigheden worden meestal ontwikkeld en geperfectioneerd door oefening en praktische ervaring. Het leren en beheersen van een vaardigheid gaat dus verder dan alleen het opdoen van theoretische kennis van feiten en begrippen.

     

    Mensen meer kansen bieden op de arbeidsmarkt
    Blijven leren vergroot je kansen op de arbeidsmarkt en zorgt ervoor dat kwalificaties en vaardigheden meegroeien met de veranderende eisen die de maatschappij stelt.

     

    Mensen meer plezier laten beleven in hun job
    Medewerkers stimuleren, motiveren, positieve feedback geven kan ervoor zorgen dat er een hogere rentabiliteit op de werkvloer ontstaat.